Rådgivning

Diversitetsrådgivning

Bureau M rådgiver virksomheder, organisationer og medier som enten er i gang, eller gerne vil i gang, med at arbejde strategisk med diversitet. Bureau M hjælper med at

  • samle og konkretisere den første spæde interesse for diversitet
  • scope potentialet ved en diversitetsindsats hos netop jer. Se mere under Forretningsudvikling
  • planlægge og gennemføre strategikudviklingsforløb og implementeringsproces. Se mere under Diversitetsstrategi

Kommunikationsrådgivning

Når man formidler indsatser eller produkter, der taler ind i en diversitets- eller ligestillingsdagsorden, der er der flere ting man kan tage højde for både i sin interne og eksterne kommunikationsstrategi: hvilken modstand kan man forberede sig på, hvordan skal man frame sit budskab, hvordan bør en pressestrategi rulles ud, hvem er de relevante aktører på feltet og hvad er deres holdninger? Bureau M hjælper med at navigere i et højpolitiseret felt med mange meninger, så det ønskede budskab når frem til målgruppen.

Tematisk rådgivning

Generation Z: Hvordan er det at være ung i dag? Hvordan formes identitet – on- og offline? Hvordan vælger man uddannelse og hvad bekymrer man sig om? Hvad betyder det for unges trivsel, relationer og intimitet at meget af det sociale liv leves digitalt? Generation Z er en kompleks generation, præget af en høj grad af mangfoldighed både demografisk og via medieforbrug. Bureau M giver indblik i unge-liv og tendenser og rådgiver om, hvordan man kan møde unge på deres præmisser.

Medier og diversitet: Bureau M rådgiver medier om hvordan man skaber en mere mangfoldig repræsentation både på redaktionen og i indhold, og om hvordan sådanne diversitetsindsatser flugter med udviklingen inden for medie- og nyhedsforbrug. Det handler bl.a. om via rekruttering og talentudvikling at skabe de bedste forhold på redaktionen for skabe innovativt og relevant indhold.

Mænd og maskulinitet: Bureau M rådgiver også om hvordan man kan arbejde strategisk med drenge, mænd og maskulinitet som diversitetsparametre. Det kan handle om hvordan maskulinitetsidealer og -praksisser påvirker virksomheden, eller om drenge og mænd som mål- og brugergrupper.

Marie Valentin beck
With skyrocketing growth in biracial and minority populations, generation Z embraces multiculturalism as a touchstone of who they are, and this also informs their attitudes on social issues. They’ve come of age when same-sex marriage and a black president are a given and they expect continued social progress to reflect the ethnic diversity that is tightly woven throughout their lives.”

— Ryan Scott, Forbes Magazine